close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עמידה מול קהל? כל אחד יכול

מערכת שורשג אייר, תשפא15/04/2021

ישנם טעויות רבות שאנשים עושים כשהם נגשים לדבר מול קהל, ואפשר להמשיך לדבר על זה ימים כי לא חסר. הכי חשוב זה שכל הזמן תמצאו את הדרך להשתפר

תגיות:
נתחיל מזה שזה נכון, עמידה והרצאה מול קהל יכולה להישמע כדבר מלחיץ ואף מפחיד לפעמים, אבל אתם לא לבד ואתם בוודאי לא היחידים שמרגישים כך.

הבשורות הטובות שכל אחד יכול להשתפר ולהרגיש יותר בטוח וחופשי כאשר הוא עומד בפני קהל. תדעו לכם שגם המרצים ואנשי הבמה הכי גדולים בארץ ובעולם, חווים לחץ ופחד מידי פעם וזה חלק מהשיגרה של הרבה מרצים. אז זה לא שיש אנשים שחסינים מהתופעה.

השאלה היא, מה הם או אתם עושים עם הלחץ והאם אפשר להפוך אותו להתרגשות? ישנן טעויות שאנשים עושים ואם היו יודעים כיצד לתקן אותן, היו יכולים ליצור הרצאה/הופעה טובה יותר. ובכן, הינה כמה טעויות שאפשר לתקן בקלות, מבלי לקחת אף קורס

טעות מספר 1 שקל מאוד לתקן
אני זוכר שאחי לקח קורס עמידה מול קהל שלבסוף, על מנת לקבל את התעודה, היה צריך להכין הרצאה ולדבר בפני עשרה אנשים לפחות. לפני ההרצאה ובמהלכה, הוא דאג להעביר את התחושה שהוא מרצה וותיק ותותח, טוני רובינס שמעתם? ברמה כזאת. כנראה שככה הוא חשב שתהיה הדרך הטובה ביותר להעביר רושם טוב והתוצאות? היו לא משהו. אין צורך להעביר את המסר שאתם מרטין לותר קינג פשוט היו שם, התרכזו בתוכן המעניין שהכנתם לאנשים, הציפו את הרגש החיובי והערך הרב שאתם חושבים שההרצאה שלכם תניב אם יקשיבו לכם.

כשאני שומע הרצאות של אנשים ותתפלאו אפילו כאלה שלא עומדים מול קהל פעם ראשונה, הם עושים את הטעות הזאת של לדבר בשפה גבוהה. הם חושבים שאם ישתמשו בשפה גבוהה, הקהל יתרשם מהם לטובה ויחשבו שהם סוג של מומחה בתחום. אך לרוב, במידה והאנשים לא מבינים מספיק בנושא, הם יתקשו להבין את המושגים הללו ויאבדו עניין מהר. לכן, נסו להבין לפני שאתם מדברים בשפה גבוהה, מה הידע של הקהל שלכם? נסו לברר זאת במקום לדפוק להם משפטים שאין להם מושג על מה אתם מדברים.


טעות מספר 2
דבר נוסף הוא שאנשים משננים את התוכן בעל פה עד כמה שאפשר כדי לא לשכוח, לא להיכנס לבלאק-אאוט ולחץ. למעשה, הם בונים על זיכרון הטווח הקצר שנובע מהפחד לשכוח את ההרצאה. שמתי לב שככל שאנשים מתרגלים את ההרצאה שלהם בזיכרון הטווח הקצר, ככה הם יותר בסטרס ובצדק. הם משדרים לגוף שהם לא הולכים לזכור כלום אם לא יצליחו לשנן את ההופעה בעל פה. הם מכניסים את עצמם ללחץ בעקבות כך וחבל. נסו לשדר יותר רוגע, ללמוד מסודר את תכני ההרצאה ולבסוף להתאמן מול חברים או בני הזוג. תסמכו על עצמכם שבזמן ההופעה המסרים והדברים החשובים יעלו לבד. אתם תרגישו יותר חופשיים ופחות לחוצים. וגם, לא תפחדו לשלב מגע עם הקהל.

ישנם טעויות רבות שאנשים עושים כשהם נגשים לדבר מול קהל, ואפשר להמשיך לדבר על זה ימים כי לא חסר. הכי חשוב זה שכל הזמן תמצאו את הדרך להשתפר וללמוד על דרכים יעילות לשיפור ההרצאות. הפכו את זה למסע שבו אתם מתחילים ללא ידע בנושא ועד לרגע שאתם הופכים למרצים כריזמטים ומצליחים. אין צורך להעמיס ולדחוף את עצמכם בכח לנעליים של מרצה וותיק שראיתם ביוטיוב שסחף אחריו עשרות אלפי צופים. למדו מהו הסגנון שלכם, התרכזו במסרים שאתם רוצים להעביר, הפכו את זה לכלי שיווקי איתו אתם יכולים להניע דברים בארגון שלכם ועוד. ישנם קורסים מעניינים שיוכלו לתרום לכם המון בנושא ואפילו אונליין ומוקלטים כך שתוכלו לחזור ולראות שוב.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה